Monday, January 24, 2011

sape yang tak nak.?

refer kat tajuk atas uhh " sape yang tak nk" . soalan tu aku tuju kan khas untuk fadhilla. aku larh tu. ;). kadang2 sebelum tido. terpikir gak kepale otak aku ni. " smpai bile nk jadik macam ni kau" . dah bnyak dah wat silap kat dalm idop yang hanye baru 21 tahun. cube lau panjang umur. larat ke nk pikul dose tu. kebal ke diri uhh nk terime balasan. kadang2 bile tengok citer2 dalam tv uhh. time si jahat dapat hidayah dari NYA. ya ALLAH beruntung yek kau. bile aku? sape yang tak teringin nak pakai tudung? sape yang tk teringin sembahyang cukup 5 waktu. sape yang tak teringin MASOK SYURGE? aku? of course saye mau.


kenape aku ni malas sengat sembahyang? dah bape lame tak pakai telekong fad? dah bape lame tak pegang quran.bace yasin? dulu2 asal bole. tenang kan. sekarang kau dah ade bf. kau konon2 dah bahagie. tak ingat agk yer perasaan uhh sape yang bagi pinjam. tak ingat agk yek. mcm mane bile ALLAH tarik balik feel uhh. berubah. berubah. berubah.


tak dek orang bole tolong kau fardh. imam dari mekah turun bg ceramah kat kau pon tak tentu kau nk berubah. tu semue datang dari hati kau. sedar sendiri larh sis. dah besar kan awak? dah puas enjoy kan. kau nk g club? dah penah kan. nk pakai sexy. dah jugak kan. tak puas lagi?.mak bak lau tau macam mane? anak yekk yang konon2 future nurse ni pagai macam ape. keluar malam balik pagi. mak bak tak penah didik macam tu. bak ajar semayang. mak selalu suruh pakai tudung. ayah pakai kopiah. pegi surau. kau pegi disko. ank ape kau ni.


bile dulu kau susah. kau nk exam. kau nk kene buang kolej. kau tau sujud kat dier. kau tau nangis berdoa kat dier. tapi sekarang. makin kau besar. dah pegang wit sendiri. lame2 kau lupe kat DIE. asal? aku sedar. aku bnyak wat silap. di terime ke solat aku? ALLAH nk ke maaf kan aku? aku ni selalu lupe DIE. nk ke DIE dengar doa aku. ALLAH maha mendengar. maha pengampon. pintu taubat selalu terbukak untuk hambe yek. kan kan kan. tapi asal kau ta nk taubat. kau pikir lame agi kau idop. tau ke bile kau mati. lau tak sempat taubat. bnyak doe soalan yang aku selalu tanye diri aku. and aku sendiri tak tau nk jawap ape.


kadang2 terpikir. aku kenal balak aku kat club. bole ke dier terime aku lau aku pakai tudung. lau aku pakai tudung aku tak nk lagi wat bende bukan2. bole ke dier tolong aku. nape dier tak penah tanye aku dah sembanhyang sayang? dier tak penah suruh aku try pakai tudung. kenape?bile aku tanye betol ke laki nak bini dier pakai tudung? dier pandai lak jawap "a'ah". tapi nape dier tak bentok aku kearah ciri2 bini yang dier nak tu. dier nk wat aku macam syam ke? tapi dier sngat baik ngn aku. tak tau. aku pening. nape bile single. aku rajin sembahyang. bace yasin. tapi bile ade bf. aku lalai. aku sedar. tapi bile aku nk berubah. bile ALLAH nk bagi aku taufiq n hidayah dier kat aku? macam citi AKU MASIH DARE tu. bersyukur giler. 1 bende yang aku mengharap kan dalam idop aku sekarang ni. aku dapat berubah. cukup ar sekadar tutup aurat. sembahyang.


tapi bile. arhhhh. masaalh ar.rase dah penat nk pkai short pants, nk pakai singlet, nk pakai dress. nk bagi orang tengok badan aku. ade ape sehh. laki aku t dapat second hand punye. cehh ape rase. " bie bole terime kan lau sayang berubah" lau tak leh.? orang lagi sayang kan ALLAH.; ). nnti lame2 bie msti bole. kite berubah same2 eahh. atin dah start pakai tudung. mak bak suke.



nie ler atin yek. my sista..;).tah angin mane dier tibe2. kuar umah mau pakai tudung. tapi manis kan;)

saye tak tau nape saye dah start takot. saye dah start bosan untuk bersosial. bile aku nk kuat. aku memang fuck bnyak2 kat orang yang selalu cakap "islam mane leh pakse2" "t tergerak hati aku pakai ar tudung, tak sedie agi"..
cehhh. kau punye mulut sedap cakap. ko dah lupe sebelum kau ujud ape jnji kau kat ALLAH.bodoh. tak berakal.



No comments:

Post a Comment